2 Nisan 2013 Salı

Cogito ergo sum

"Cogito ergo sum." Descartes
Düşünüyorum öyleyse varım.
Düşünüyor olmamız var olduğumuzun kanıtıysa, soralım kendimize :

Ben ne için varım ?

Düşünce gücümü, aklımı ne için kullanıyorum ?

Gün içinde yakalayalım kendimizi :
Ne düşünüyorum ?
Neler geçiriyorum aklımdan ?


Düşüncelerimizin değeri hayatımızın kalitesini belirliyor.
Düşündüklerimizin farkında mıyız ?
Onları yönetebiliyor muyuz ?


Diğer canlılardan bizi ayıran düşünme melekemizi nasıl kullanıyoruz ?

Düşüncelerimizin kalitesine dikkat edeceğimiz bir güne başlayalım..
...
"Fikir sahibi olmayı, mal sahibi olmaktan ziyade lüzum göreceğimiz gün, hakiki zenginliğin sırrını bulacağız." Peyami Safa

"Ey Kardeşim! Sen fikirden ve düşünceden ibaretsin. Senin insanlığın bunlardandır. Geri kalan sinir ve kemiktir ki onlar hayvanlarda da vardır." Mevlânâ


"Düşünmeden öğrenmek, faydasız; öğrenmeden düşünmek tehlikedir." Konfiçyüs

"Çalışmak hayat, düşünmek ışıktır." Victor Hugo

"Söylediklerinize dikkat edin; düşüncelere dönüşür... Düşüncelerinize dikkat edin; duygularınıza dönüşür... Duygularınıza dikkat edin; davranışlarınıza dönüşür... Davranışlarınıza dikkat edin; alışkanlıklarınıza dönüşür... Alışkanlıklarınıza dikkat edin; değerlerinize dönüşür... Değerlerinize dikkat edin; karakterinize dönüşür... Karakterinize dikkat edin; kaderinize dönüşür." Mahatma Gandhi

1 yorum:

  1. Kaderimizi bilmekte dönüştürür..
    teşekkürler Başak'cım..

    YanıtlaSil